الخميس، 8 ديسمبر 2011

يا اقرب ما ليا سلام

اقرب الناس ليا
هسيبك بس والله علي عني
قربك ليا كنت بتمناه
وفى لحظه بقيت حبيب قلبك ووياه
وكان كلامنا عمره ما كان كلام
كنا بنحقق لبعضنا الاحلام



كان حضنك ليا الامان
وصوتك ليا الحنان
يا اقرب ليا من اى انسان
شوفت معاك اجمل ايام
كانت ليا الهنا
علمتنى ابطل كلمة انا
كانت الاحلام بنا بتتلون
والانغام بينا بتتكون



فاكر لما كنت فى حضنى
وقربتنى وكنت بتاخدنى
كنت بتاخدنى من حزنى
وقولتلى وانتى معايا
مفيش الالام خلاص انتى بقيتى ويايا

نفسك فى ايه هحققلك كل الاحلام
وحلفتلى بحبك مش كلام
وكنا بنزعل ونتصالح
وبنتعب من بعض وبنرجع تانى وبنسامح
حبيبتى هقولك كلمتين هسيبك وانا قلبى معاكي
لانى مقدرش اعيش دنيتين



دنيا فيها انا حبيبك
ودنيا فيها انا عمرى ما هكون نصيبك
مين يرضى بالكدبتين
الاولى بحبك
والثانيه انت فين وانا فين
كان نفسى نكون واحد مش اتنين
انا همشى واسيبك
لانى عمرى ما كنت حبيبك
وبعد اللى انت قولتيه
وبعد اللى انتي عملتيه
كان لازم اتعلم



حبك عمانى بس عمرى ما هكون انسان تانى
ولا هكون فى الحب انانى
فى ناس تانيه عايشين عشانى
هبعد واسيبك
منا اصلى مش حبيبك
هسيبك وانا مجروح
وفى بعدك اكيد هنوح
والالم عمره ما هيروح
منا لازم اتألم
ولازم الجرح فى قلبى يعلم
بس عمرى ما هتندم




لان قربك انا اخترته
وجرحك انا اللى كبرته
بلاش تقولى استنى
عاوزه منى ايه يعنى
حب واخدتيه وقلبى ودبحيته
كان شوقك فيا اغلى ما فيا
وكنت بحب عنيا لانها بتشوف عينكي
بس ياقلبى كفايه متقولش اد ايه الحب جوايا
مش هسيبك تانى تعيد الروايه
بلاش تتكلم وتقول
امشى بجرح بقلبك علطول
وبلاش تبكى تانى قدامه الدموع



عاوز ترجعلها ليه
ونفسك كمان تنام فى حضن قلبها وايديها
ليه وليه
نسيت عملت فيك ايه
نسيت لما قالتك على الحقيقه
وانت بكيت قدامها وقولتلها شوفي لكي طريقه
قالك انت حبيب القلب والزمان
بس عمرك ما هيكون ليك فى حياتى مكان
وبكل برود وافقتها
وبكل سكوت صدقت حبها
ده كله ليه عشان بتحبيه



لا جه وقت الرجوع
عمر ما هيكون فى تانى دموع
مركب ايه اللى من غير شراع
وحب ايه اللى اخرته الضياع
امشى وسيبها
مبقاش قلبك حبيبها
حبك معاها مالوش الا النهايه
نزلت الستار ومش هقدر اقول ان دى نهايه الروايه
لانى عارف انك هتفضلي تحبه
لان الحب نصيب
الحب واقدار
بس مين فينا يرضى يعيش كدبتين
كدبه قلب مات
وكدبه قلب عايز يعيش الذكريات



يااقرب الناس ليا
هسيبك بس والله على عنيا
هتقولي انى ببيعك
هتقولي انى خلفت وعدى
هتقولي انى ببعدى فاجأتك
هتقولي انى جرحتك
هقولك مقدرش احبك حب مالوش عنوان
واستنى اليوم اللى فيه تغدري بيا
وتجرحينى كمان



انت الانسانه الطيبه فى قلبك ماليها كل مكان
بس عقلك بيفكر بجنان
واتعلمت منك كتير
اتعلمت منك الحنان
اتعلمت ان حضنك هو نفسه الامان



واتعلمت اكتر
ان عمرى ما انهار قدام اى انسان
مهما كان السبب ومهما كان جرح الزمان
انا اللى خسران لما هبعد عن حياتك
بس انا هضحى بحبى عشانك



همشى واسيبك هنا
يمكن فى بعدى تلاقى الهنا
فى قلوب كتير
فى حبك بتفكر كتير
نقى واختاري
بس انا همشى لان عمر ما كان الحب اختيار
ده قدر ومكتوب
بطلب منك انك تقسى على قلبى كمان وكمان
لانى بجرحك هتعلم اعيش بالنسيان
مش هقدر هعيش من غير عنوان
وطريق اخره الاوهام


انا اللى خسران ياقلبى لما هسيبك
عارف ياقلبى انك هتموت لما ابعدك عن حبيبك
قدر ومكتوب
انى اعيش معذب قلوب
حتى قلبى بعذبه
ومن حبه الوحيد بحرمه
مجروح انا لما سبتك
مظلوم من حب قلبك

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق